publicat in: Blog // publicat pe: 15.11.2017
„Iarna nu-i ca vara!”
Imaginea de mai sus contrazice citatul „Iarna nu-i ca vara!”, insa in lumea camioanelor, sigur „Iarna nu-i ca vara!” .
Pentru un transport in bune conditii si, pentru ca incarcatura camionului sa ajunga la timp, iar clientul sa fie multumit, este nevoie de o pregatire corespunzatoare pentru iarna a camionului:
Verificarea instalatiei de incalzire stationara – sirocoul;
Verificarea lichidului de răcire (antigel) şi densitatea acestuia;
Verificarea starii acumulatorilor, bornele acestora şi nivelul de încărcare;
Existenta lanturilor antiderapante, precum si lopata pentru zapada;
Verificarea starii cauciucurilor;
Verificarea starii ştergătoarelor, respectiv a lamelelor, diuzelor şi a nivelului de lichid spălător de parbriz pentru iarna;
Inlocuirea filtrului uscator si adaugarea solutiei antiinghet WabcoThyl pentru instalatia de aer.
Intamplator, am constatat cat de importante sunt aceste verificari la o halba de bere cu Nelu.
Nelu este un sofer care strabate Europa, si nu numai.
Intr-una din cursele spre Germania, inevitabil a trebuit sa traverseze Austria, deoarece mai toate drumurile spre vestul Europei trec prin Austria. Zapada acoperise in intregime autostrada si bineinteles autoritatile au pus filtre pentru a verifica daca participantii la trafic au lanturi antiderapante in dotare.
Nelu, fiind un sofer trecut prin asemena situatii, nu a fost surprins, avand in dotare lanturi pentru zapada. Totusi, in momentul verificarii, a fost instiintat ca este pasibil de amenda de la 300 la 5000 de euro, deoarece lanturile antiderapante din dotarea camionului nu corespund standardelor din Austria.
Cerand explicatii, i s-a spus ca lanturile antiderapante tip” scarita”, asa cum erau cele din dotarea lui Nelu, sunt interzise pe drumurile din Austria, lanturile pentru zapada acceptate fiind in forma de romb.
Ca urmare, Nelu a fost nevoit sa sune la sediul firmei in Timisoara si sa ceara sa i se aduca lanturi antiderapante corespunzatoare, in caz contrar nu ar fi putut pleca din parcarea unde se instituise filtrul pentru verificarea lanturilor pentru zapada.
Probabil pretul mai mic in cazul lanturilor antiderapante tip scarita a determinat decizia de a dota camionul lui Nelu cu aceste lanturi. Pana la urma s-au dovedit niste lanturi pentru zapada mai scumpe, daca luam in calcul cheltuielile generate de deplasarea din Timisoara a unui coleg cu lanturi antiderapante corespunzatoare.
Astfel, Nelu nu a putut continua drumul si nu a putut ajunge la destinatie in timpul stabilit cu beneficiarul transportului.
Pentru a nu trece prin asemenea situatii, asigura-te ca ai camionul dotat cu lanturile antiderapante corespunzatoare.